Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024

Η ΔΩΡΕΑ Ο Ρ Γ Α Ν Ω Ν ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΗΔΑΛΙΟΥ



                                Η ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΗΔΑΛΙΟΥ

Θέμα α΄: Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος ευλογεί

«Η άγνοια των πατερικών χωρίων, η θεολογία, κι αυτό είναι το έγκλημα. Ποιος τα διάβασε αυτά πριν τολμήσει να γράψει περί μεταμοσχεύσεων;...» (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)

 

              

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,

έχοντας υπόψη α) ότι το Πηδάλιο της Εκκλησίας συμπεριλαμβάνει όλους του θείους Κανόνες (Αποστολικών, Οικουμενικών και τοπικών Συνόδων, και όχι μόνο), β) ότι «Οι Θείοι Κανόνες υπέρ τους βασιλικούς νόμους ισχύουσιν», δηλαδή έχουν μεγαλύτερη ισχύ από τους νόμους του κράτους, και γ) τη σχετική με το Πηδάλιο μαρτυρία του ορθόδοξου Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Νεοφύτου Ζ΄: «Επειδή η αυτοαλήθεια εστιν ο Χριστός και ο τη αληθεία αντιβαίνων άρα αυτώ τω Χριστώ αντιβαίνει · δια τούτο και ημείς καταχρέως μαρτυρόμεθα πάσαν την της Βίβλου ταύτης αλήθειαν, προς πληροφορίαν των αναγινωσκόντων» [1], προχωρούμε στην εξέταση του εν λόγω θέματος πιστεύοντας πως το μικρό αυτό δάνειο από το θησαυροφυλάκιο των ιερών Κανόνων θα αποδώσει το αναμενόμενο κέρδος που είναι τόσο η θεραπεία, όσο και δοξολογία. Η θεραπεία της μεγάλης αυτής πληγής που ο εχθρός κατάφερε να πετύχει στο σώμα της ανθρωπότητας αλλά και στο σώμα της Εκκλησίας Του και η δοξολογία του αληθινού ιατρού των ψυχών και των σωμάτων ημών, του αναστάντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του νικητή του θανάτου, Αυτού που «σηκώθηκε από το μνήμα και έγινε οδηγός των κεκοιμημένων».

«Χριστς γρ γερθες κ νεκρν, παρχ τν κεκοιμημένων γένετο. ατ  δόξα κα τ κράτος ες τος αἰῶνας τν αώνων· μήν.» (Κατηχητικς λόγος ες τ γιον πάσχα)

                Αναφέραμε ότι για τον πιστό άνθρωπο οι νόμοι μιας κοινωνίας είναι πιο κάτω από τους Θείους Κανόνες της Εκκλησίας γιατί οι δεύτεροι εναρμονίζονται με το θέλημα του Θεού και με τις εντολές Του.  Ως Θέλημα του Θεού εννοούμε την ελευθερία του ανθρώπου και μαζί την αναζήτηση της Αλήθειας, σύμφωνα με το «Γνώσεσθε τήν λήθειαν, καί  λήθεια λευθερώσει μς» (Ιωάν. η΄ 32), και ως εντολές, τους μικρούς εκείνους περιορισμούς που πάντοτε θέτει ο Νομοθέτης προκειμένω ο άνθρωπος να αποδεικνύει υπακοή και σεβασμό στον Δημιουργό Θεό.  Και τότε ο Θεός ευλογεί.

Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ερμηνεύοντας την Παλαιά Διαθήκη στέκεται πλήρης προσοχής μπροστά στον στίχο «Κα ελόγησεν  Θες τν Νε κα τος υος ατο κα επεν ατος·» (Γεν. 9,1) και ομιλεί περί ευλογίας. Λέγει: «Αυτό αγαπητοί μου να το ξέρουμε, ώστε ό,τι κατασκευάζουμε στη ζωή μας, ό,τι επιχειρούμε, ό,τι συνάπτουμε σε σχέσεις ή οτιδήποτε κάνουμε, πάντοτε πρέπει να έχει τη σφραγίδα της ευλογίας του Θεού (2:20). Είναι βασικοτάτη προϋπόθεση. Είναι τόσο σπουδαίο στοιχείο η ΕΥΛΟΓΙΑ ώστε ο Θεός συνέταξε, ούτως ειπείν, έναν τύπον ευλογίας τον οποίο παρέδωκε εις τους Λευΐτας, εις τους Ιερείς και βρίσκεται ο τύπος αυτός εις το Βιβλίον των Αριθμών, σύντμησις του οποίου διασώζεται εις τους Ψαλμούς και είναι εκείνο « Θες οκτειρήσαι μς κα ελογήσαι μς, πιφάναι τ πρόσωπον ατο φ᾿ μς κα λεήσαι μς» (Ψαλμός 66, 1). Είναι σύντμησις, διότι η ευλογία που υπάρχει στους Αριθμούς είναι λίγο μεγαλύτερη, και λέγει εκεί ο Θεός ‘’εσείς οι Ιερείς θα λέτε την ευχήν αυτήν εις τους ανθρώπους και εγώ θα ευλογώ τους ανθρώπους’’ (3:18). Η ευλογία με άλλα λόγια είναι τόσο απαραίτητη·  ξαναλέμε ‘’μη ξεκινάτε τίποτε χωρίς ευλογία’’. Γι’ αυτό και κάθε τι το αρχίζουμε με προσευχή, διότι η προσευχή δεν είναι τίποτε άλλο παρά η επίκλησις της ευλογίας του Θεού. Όλα πρέπει να αρχίζουν με ευλογία» [2].

Α'. Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος ευλογεί τις μεταμοσχεύσεις και την δωρεά οργάνων!

Αδελφοί, ακούσαμε τι λέγει ο Θεός προς τους ιερείς Του.  ‘’Εσείς οι Ιερείς θα λέτε την ευχήν αυτήν εις τους ανθρώπους και εγώ θα ευλογώ τους ανθρώπους’’. Ο λόγος αυτός, ο τόσο διακριτικός του π. Αθανασίου παρηγορεί όλους εμάς που απορούμε για το πώς «αντικρίζουν τις μεταμοσχεύσεις»  μία μερίδα ανθρώπων με δύναμη κοσμική και επιρροή δαιμονική επάνω στους Αρχιερείς ώστε «νά δώσουν καί τίτλο τν παραπάνω θέσεων: «ερά Σύνοδος τς κκλησίας»».

Το παρήγορο λοιπόν είναι ότι οι «Βασικές θέσεις επί της ηθικής των μεταμοσχεύσεων» της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος μπορεί να εκληφθεί ως ευχή εις τους ανθρώπους και ποτέ ως ευλογία του Θεού στους ανθρώπους.

Για να στηρίξουμε πιθανόν αστήρικτους αδελφούς μας που πρωτοδιαπραγματεύονται το θέμα των μεταμοσχεύσεων καταθέτουμε τρεις αξιόπιστες μαρτυρίες.

1η Μαρτυρία

π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος:  κκλησία ποτέ δέν ποφάσισε

« πλάνη, πού προβάλλεται πό τίς θέσεις τς πιτροπς τς Βιοηθικς εναι: « λήπτης λαμβάνει θνητό σμα,  δότης δίνει πό τήν θάνατη ψυχή του». Ατό χει νά κάνει μέ Βουδισμό, μέ μετεμψύχωση. Ποιό εναι τό πνευματικό φελος;  κκλησία ποτέ δέν ποφάσισε. παιξαν μέ τήν βιβλική καί τήν πατερική θεολογία. Τόλμησαν μάλιστα νά δώσουν καί τίτλο τν παραπάνω θέσεων: «ερά Σύνοδος τς κκλησίας».  Χριστός, λένε, ταν επε «γώ τίθημι τήν ψυχή μου πέρ τν προβάτων» ννοοσε τίς μεταμοσχεύσεις· «....Διά τοτό  πατήρ με γαπτι γώ τίθημι τήν ψυχήν μου, να πάλιν λάβω ατήν» (ωάν. ι΄, 17). Δέν διάβασαν λο τό κείμενο; «να λάβω ατήν» συνεχίζει. Μόνο Ατός μπορε νά τή δώσει καί νά τή λάβει.  Χριστός, εναι κυρίαρχος, καί λέει «να λάβω ατήν». Τήν βάζω καί τήν παίρνω. Πο τήν βάζει τήν ψυχή του; Πρέπει νά θεολογήσωμε δ. «Τίθημι», λέει. Πο; Γιά ποιούς; Γιά τόν λαό. Ποδ εναι καθαρή θεολογία,  περί ναστάσεως θεολογία, καί  περί καθόδου στόν δη θεολογία τς ρθοδοξίας μας.» [3] .

2η Μαρτυρία

Αθανάσιος Β. Αβραμίδης, , Καρδιολόγος – Καθηγητής Παθολογίας Παν/μίου Αθηνών.

«Προβληματισμοί από τις βασικές θέσεις επί της ηθικής των μεταμοσχεύσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος»

Συμπέρασμα

«Από τα ανωτέρω εκτεθέντα καθίσταται εμφανές ότι, «Οι Βασικές Θέσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος επί της Ηθικής των Μεταμοσχεύσεων», παρουσιάζουν ατέλειες, ασάφειες και αρκετά λάθη. Αποδεικνύεται δε, ότι η ενασχόληση με την «στιγμή του θανάτου» και τα άπειρα περί αυτήν προβλήματα ουδόλως συνιστά «σχολαστικισμόν». Επί πλέον, παραθεωρείται παντελώς ολόκληρη η επιστημονική «γραμματεία» περί του «καρδιοαναπνευστικού» θανάτου, αλλά και η εκκλησιαστική περί καρδίας «ως κέντρου ζωής». Για την τέτοια «παράλειψη», μάλιστα, έχει ασκηθεί και σφοδρή αντιπαράθεση εκ μέρους ειδημόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η Επιτροπή Βιοηθικής της Ι.Σ.Ε.Ε., με την έκδοση του βιβλίου της «Εκκλησία και Μεταμοσχεύσεις», διετύπωσε την ευχή «να ακολουθήσουν και άλλες μελέτες, οι οποίες θα συντελέσουν στην τελική διαμόρφωση της εκκλησιαστικής τοποθετήσεως της Ιεράς Συνόδου». Προς τον σκοπό αυτόν, λοιπόν, μετά το προηγούμενο βιβλίο μου «Μεταμοσχεύσεις. Προβληματισμοί και Διλήμματα», κατατίθεται και το παρόν από το προς έκδοση βιβλίο μου με τίτλο «Μεταμοσχεύσεις και Εκκλησία», ως ελάχιστη συμβολή στην πράγματι εργώδη και συγκινητική προσπάθειά της για την προαγωγή των μεταμοσχεύσεων.» [4].

3η Μαρτυρία

Κωνσταντίνος Γ. Καρακατσάνης, Πρώην Καθηγητής τής Πυρηνικής Ιατρικής, της Ιατρικής Σχολής τού Α.Π.Θ.

«Εγκεφαλικός θάνατος»: Ένα χρησιμοθηρικό κατασκεύασμα, όχι βιολογικός θάνατος

πίμετρο

«Ο δελφές Νοσοκόμες ποτελον μεγάλο τμμα το νοσηλευτικο προσωπικο, ο ποες προσφέρουν τίς πολύτιμες πηρεσίες τους μέ θυσιαστική γάπη, διαίτερα στούς σοβαρς πάσχοντες σθενες. Τό καθκον τους εναι νά νακουφίζουν τούς σθενες πό τό σωματικό καί ψυχικό πόνο.  ποψή μας εναι τι πό ποιεσδήποτε περιστάσεις δέν θά πρέπει νά μπλέκονται σέ νέργειες, ο ποες εναι βλαπτικές γιά τούς σθενες.

Συμφώνως μέ τά προναφερθέντα πιχειρήματα, ο «γκεφαλικς νεκροί» σθενες δέν εναι βιολογικς νεκροί, καί γιά τόν λόγο ατόν  φαίρεση τν ζωτικν τους ργάνων γιά μεταμοσχεύσεις σηματοδοτε τήν φαίρεση τς ζως τους. Ατή  πρακτική εναι μφανς ντίθετη μέ τόν ρκο το πποκράτη καί τούς νόμους το νθρωπισμο.

Περαιτέρω,  ννοια το «ΕΘ» εναι μία πινόηση γιά καθαρς φελιμιστικούς σκοπούς, γεγονός τό ποο μολογεται κόμη καί πό τήν πιτροπή το Πανεπιστημίου το Harvard,  ποία πινόησε τήν ννοια το «ΕΘ». Μέ βάση τά νωτέρω, προσπαθήσαμε νά δώσουμε φορμή στό νοσηλευτικό προσωπικό νά προβληματισθον κατά πόσον  συμμετοχή τους στίς πρακτικές φαίρεσης ζωτικν ργάνων πό «γκεφαλικς νεκρούς» σθενες εναι θικς πιτρεπτή.» [5].

(Συνεχίζεται)

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ

Πτολεμαΐδα 1-12-2022

Σημειώσεις:

[1] «ΠΗΔΑΛΙΟΝ», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 2003, ΣΕΛ.81-82

[2] Ομιλία Μυτιληναίου: Ελογία το Νε. - Κρεωφαγία. - Νέα Διαθήκη. http://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_athanasios/genesis/genesis_010.mp3?fbclid=IwAR0qzBNVLguud8qFnoC-N5eh_J1E0t-v4WwJJdkC_T8CjjgHAeysnKW-ZPA

[3]https://emmadimitris.blogspot.com/2022/11/blog-post_39.html

[4] https://alopsis.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9/

[5] https://alopsis.gr/afieroma/%ce%b5%ce%b3%ce%ba%ce%b5%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%b8%ce%ac%ce%bd%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%cf%87%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%bf%ce%b8%ce%b7-2/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου